131210

Kära blogg!

Eftersom det är den 13 december idag och detta då innebär att det är dags för Lucia igen och detta i sin tur betyder att Carolina agerade lucia och skulle sjunga solo på sin skola (min förra skola) innebär allt detta att jag och Majse ju var tvugna att åka dit och kolla! Roligt att vara där igen, faktiskt. Alla söta lärare har saknat oss så himla mycket! (Eller....?)


Stor eloge till henne och hennes solo!



Kvällen idag spendarades med pyssel och scrapbooking!
Jag köpte nämligen en (...ehm.. vad ska man säga..?) blanksidig anteckningsbok(?) i höstas.
Och nu äntligen har jag invigit den!
Jag kan ge ut ett smakprov på vad jag har gjort idag.
Jag har klippt (en massa ord mestadels) ur två olika tidningar (veckorevyn & cosmopolitan).

Klipp och klistring är något av det roligaste som finns måste jag faktiskt säga!




Jag måste bara få berätta det här också;
jag lyssnade på radion igårkväll när Gert Fylking hade sitt kvällsprogram.
Han pratade då sex oxh samlevnad.
In ringer lite folk och frågar utan att få något vettigt svar och berättar lite grejer.
Sedan ringer det in en kvinna och säger ungefär "jag brukar ha en del one-night-stands blabla ...hur går man vidare? blabla".
"Okej" tänkte jag, det är väl ganska normalt för en kvinna i 30-års-åldern-kanske-lite-plus.
Gert frågar sedan hur gammal hon är;
"Jaaaoo, liite över 50" s(!!!)
Missförstå mig rätt. Jag tycker inte det är mer rätt att man ska kunna unna sig saker och leva litet och göra det man vill och känner för etc i alla åldrar, men att vara 50+ och ha "en del one-night-stands" är beond my understanding, faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback